SLOŽKY

čtvrtek 12. prosince 2019

poslední letošní ZAN 18.12.2019

příští týden nás čeká poslední letošní setkání i poslední ZAN zimního semestru vůbec... po vánočních prázdninách skočíme netradičně rovnou do ataliérového týdne... bude to tedy zároveň i taková besídka, udělejte si čas, pohodu zajistíme my:)


na BLOG si dejte aktuální stav svojí dokumentace BÝTovny, v měřítku 1:50 a tři varianty perspektiv dle zadání ze středy (pod záložkou BÝTovna/ATMOSFÉRY)                           pátek 13.12. 20:00hod              

do této složky na DISKu uložte svoje fotky ze Stromovky, vytvoříme tak společnou knihovnu pro použití zejména na perspektivy...                                                                     pátek 13.12. 20:00hod

Děkujeme za vaši zajímavou a vtipnou prezentaci klasické a mohlo by se zdát i nudné učebnice antické architektury, která ve vašem podání trochu ožila.  Na svůj BLOG dejte svoje příspěvky s krátkým textem ve formátu:
KNIHA xx pojednává o tom, tom a tom... s dodatkem k čemu se daná kapitola může hodit... k obrázkům dejte krátký komentář ve formě popisky...                                                                  
                                                                                                                           pátek 13.12. 20:00hod 

myslím, že by vám pomohlo ještě jednou společně usednout do učebny 147C, tentokrát s fotkou modelu a s fotkou pozemku a naučit se zasadit svůj model do reálného prostředí... k tomu budete potřebovat dobrou fotku modelu a vybranou fotku stromovky_k tomu vám možná poslouží i knihovna fotek_viz výše

k ilustraci toho co se stane, když neohlídáte horizont a vzdálenost foťáku od objektu přikládám tyto ilustrace...

 míši model jsem vyfotila zdálky, ale horizont mám nad římsou, když to osadím do fotky, mám domeček pro děti... pokud bychom s tím chtěli dál pracovat, museli bychom udělat fotku kde bude býtovna umístěna dole pod námi, třeba na vodní hladině...
na téhle fotce jsem měla foťák hodně blízko, fotila jsem objekt na ose a tak mi nezbývá než ho umístit doprostřed fotky, nakonec se tam možná i vejde celý, ale nevypadá to dobře...
tady mám zase horizont moc nahoře (na fotce je vždy  uprostřed snímku) a navíc mám hodně rozbité pozadí, takže se stím pak hrozně nadřu...
při focení modelu dbejte tedy na:
01_ vzdálenost foťáku od objektu
02_výšku horizontu
03_světlo_ideálně denní světlo, navíc můžete do modelu vložit světýlko a trochu ho rozsvítit
04_okolí_aby se vám pak model dobře ve photoshopu ořezával, je dobré jednotné a trochu kontrastní pozadí

fotky jsou ilustrační, autoři projektů s nimi nemají nic společného...

1 komentář: