na budově naší školy si vyzkoušíme jednoduchou analýzu stavby...
CÍLE:
_porozumnění stavbě z hlediska architektonického návrhu, konceptu
_poznání budovy jako takové, pochopení dispozičního řešení, usnadnění orientace v budově
_hledání a zkoušení různých způsobů grafického znázornění poznávaných fenoménů...
"něco se naučíte a uděláte z toho hezký obrázek"
VÝSTUP:
3 výkresy FORMÁT 30/30cm
půdorys běžného patra
řez
pohled na fasádu_nakreslete pomocí podkladů co máte pohled na fasádu dle vlastního výběru... tuto část můžeme udělat až budeme mít v atelieru natažené korbíky...
podklad jste dostali, překreslíte ho na pauzák černými fixami tl. 0,1 a 0,4, na kopírce si uděláte aspoň dvě kopie, (pro nějaké pokusy), na které graficky:
1._vyznačte různé funkční zóny_komunikace, ateliery/učebny, kanceláře, únikové schodiště, výtahy, sociální zázemí... nepřehánějte to s barvami, zkuste použít jen jednu barvu, kombinovat se šrafou, tečkováním, obrysy... výsledný obrázek musí být graficky "na úrovni"
2._vyznačte hlavní komunikační tahy_vytečkujte trasu 20 lidí, kteří se ve vybraném patře pohybují_odkud a kam..
3._vyznačte orientační body_prvky, které napomáhají v orientaci_do běžného půdorysu můžete tenkou čarou naznačit i prvky, které se propisují z jiných pater a pomáhají nám v orientaci, naznačte průhledy...
4._vyznačte osy symetrie, hlavní i vedlejší
5._vyznačte proporce, hledejte prvky se stejnými proporcemi, vyznačte čtverce, pomocí kružnic definujte protory a tvary, které e blíží čtverci nebo jsou dokonalým kruhem...
6._pracujte s objemy, zkuste na jednoduché axonometrii znázornit hlavní principy návrhu... nejdřív rozmyslete pomocí skic, z terého směru se budete na dům dívat, rozhodněte se co chcete ukázat co chcete ukázat...
5._nakreslete do skicáku architektonický detail stavby, zábradlí, nároží, ostění okna, ostění dveří, můžete také představit místo, které jste nepoznali v půdoryse a následně byli prozkoumat v terénu...
Žádné komentáře:
Okomentovat